The Ordinary är ett varumärke där huvudfokus ligger på hudvård och tillhörande produkter. Deras produkter är av hög kvalitet och består mestadels av veganskt innehåll med funktionella ingredienser. Jag har tagit fram 2 stycken exempel på sponsrade inlägg med syfte att publiceras inför julshoppingen.
PS! Tittas med fördel med ljudet på 🙂
Syftet med de sponsrade inläggen var att locka till köp i julshoppingen. Stilmässigt ville jag att det skulle passa in i the Ordinarys nuvarande redan starka och tydliga varumärkesprofil, där de använder sig mycket av sterila miljöer och lite vetenskaplig touch. Sedan använde jag mig av stop-motion-teknik för att skapa rörelse och liv i klippen.
I det första klippet använder jag ett (vid skapandet) trendande ljud som refererar tillbaka till en filmscen med Tom Cruise från filmen Risky Business och som använts i Social Media i olika sammanhang.
I det andra klippet återkopplar jag till att vi inte kunde fira jul tillsammans som vanligt år 2020 p.g.a. pandemin, så vid lanseringen av denna kampanj inför jul 2021 spelar jag på att vi äntligen ska få fira en vanlig jul (an ordinary christmas).
Båda klipp har en slutanimation som bidrar till en tydlig avsändare som gör att tittaren kopplar ihop vad de just såg med rätt varumärke.
Det finns flera tillfällen och situationer när det är bra att använda Instagram Reels för att maximera effektivitet och nå din målgrupp. Här är några exempel på när du kan dra nytta av Instagram Reels:
Läs ytterligare situationer när det är bra att använda reels i mitt blogginlägg: Instagram Reels: En Designers Hemliga Vapen för Varumärkesbyggande